Quote of the day


sjuk

Hey you guys.
Anledningen till att jag inte har bloggat är för att jag har legat hemma ända sen i söndags med 39 graders feber, en jävligt ond hals och ett rejält illamående. Så jag har helt enkelt inte orkat blogga. Jag är hemma idag också, men snart är jag frisk! Tror inte jag har så mycket feber men jag har fortfarande svårt att prata, igår var jag så hes så att jag lät som lord voldemort, hahaha!
Approrå lord voldemort, så tror jag nog att jag ska sätta på en Harry Potter film nu, så vi hörs senare!

Släckte ni lyset?

Idag var det Earth Hour mellan 20:30 - 21:30, släckte ni? Själv sprang jag runt som en galning i hela huset 20:34 och släckte alla lysen. Men jag tycker att det är bra att så många engagerar sig i det här.

Resultat från tidigare Earth Hour:








Helt otroligt!

Coz igår!

Som rubriken lyder, så stack jag och dansade på coz igår med Anna och Olivia! Har nog aldrig dansat så mycket och så galet (haha) som jag gjorde igår, så i slutet av kvällen så kunde jag knappast gå pga av att mina fötter värkte som in i helvete så fort jag rörde mig. När jag kom hem vid ett så jag ramlade i sängen och somnade fort som bara den. Vaknade för kanske 15-20 minuter sen.
Senare ska jag åka till blge och träffa Bella! Träffade henne även igår en snabbis på stan när jag shoppade lite saker inför coz.
Men nu ska jag börja göra mig iordning mig så jag kommer iväg till blge! Hörs sen!

Quote of the day


dagens outfit:


långärmad tröja - Ginatricot
jeans (syns inte så bra) - Kapp ahl


Hej!
kom hem från skolan för ungefär en timme sen. Fick redovisa ett arbete om
ekonomi på so'n idag och det gick inte så tokigt.  No'n idag var faktiskt rolig för en gångskull! Erik hade tagit med sig någon stor boll som ledde elektricitet och när man hade handen på den så reste sig håret på huvudet, hahah! Det vart mycket garv den lektionen. Sen så slutade vi, eftersom vi inte hade någon hemkunskap. Senare ikväll så ska jag plugga lite och sen blir det dans. Men först - promenad med Charlie!
Vi hörs senare, hejdå!

Quote of the day


Quote of the day - ny kategori!


måndag

Jag vet, jag är en dålig uppdaterare. Men jag har verkligen ingen blogglust om jag ska vara ärlig.
Skolan idag var väl som vanligt. Snart ska jag dra iväg till gitarr. 
Nu finns det inte så mycket mer att säga. Slänger in lite musik för att göra detta inlägg lite roligare. 


Secondhand Seronade - Broken


Twilight - River flows in you (tack fö tipset Bella!)


Fightstar - Floods

Gamla minnen.

Om en bild säger mer än tusen ord, hur många ord finns det då för lycka?



































onsdag

Kom precis ut från duschen. På dansen idag övade i poser, haha.
Skolan var helt ok, på hemkunskapen lagade vi scones, yummi.
Efter skolan gick jag och Alva ut med Charlie och sen gick vi hem till henne. Vi tog massa
kort, spelade guitar hero, vi hade skitroligt :) Vi ska hitta på något imorgon med.
Alla bilderna som vi tog kommer väl upp nån dag här på bloggen ^^
Nu ska jag titta lite på tv och sen ska jag plugga lite matte, Godnatt!♥


tisdag

Sitter med datorn i knät framför tv:en medans jag målar naglarna.
Skolan idag var helt ok. hahaha idrotten var helt wierd. Hade dans och rörelse, skulle dansa en dans som Malin hade hittat på. Börsta tänderna, tvätta armarna, å spola, å spola hahah!
Finns inte så myket mer att skriva, men jag hör av mig när jag har något att säga! seya.

Kvinna död i frontalkrock.

Hur ska man tänka när en hjälplärare som man har haft 3:an - 6:an plötsligt dör?
Hur ska man hantera situationen?
Det är någonting vi inte kan kontrollera, hur mycket vi än vill.
Under mattelektionen fick Anna ett sms där det stod att Carina Möllenhoff dog i en bilolycka igår.
Vår Carina, är det ens möjligt?
Det kan inte vara så, för det händer inte.
Det händer inte henne.
Sånt händer bara okända personer som man läser i tidningen om,
sånt som man bara tänker ''ojdå vad synd.''
bläddrar vidare, och sedan glömmer bort.
Men tänker man någonsin på att den personen också hade en familj?
Har man någonsin tänkt på hur många personer som blir ledsna över den personens bortgång?
Det gör man oftast inte, eftersom det inte rör en själv.
Man bläddrar bara vidare till serierna eller TV-tablån.
Nu känner man sig så jävla chockad, för sånt händer bara inte.
Men vad hände egentligen?
Vad var det som gjorde att Carina körde in på fel sida av vägen och kraschade?
Som Lisbet sa: ''Var det att hon plötsligt fick ont någonstans och inte kunde koncentrera sig?
Eller var det att hon skulle kolla om hon hade plånboken med sig och var tvungen att rota i väskan och därmed kollade bort från vägen några sekunder?
Det får vi aldrig veta''
Och det skrämmer mig jävligt mycket, att vi aldrig kommer få veta.
Vi kan inte kontrollera allting.
Jag har aldrig riktigt tänkt på hur mycket hon egentligen gjorde för oss.
Hon rättade våra matteböcker.
Hon hjälpte oss alltid med skolarbetet.
Hon fanns alltid där för oss helt enkelt.
Jag borde ha uppskattat henne mer än vad jag gjorde då.
Men det är någonting jag inte kan ändra på.
Som man säger: Men vet inte vad man har förns man är utan det.
När något sånt här händer så vet man inte hur man ska tänka.
Någonting som rullar runt i mitt huvud hela tiden är en sak som jag och mina vänner har upprepat hela dagen:
Det är som att stirra på ett vitt papper.
När jag tänker på det får jag en konstigt känsla i kroppen,
för att jag vet att jag aldrig kommer få se henne igen.
Tack för allting du gjort för mig och hela Slättaskolan,
Vi saknar dig.

Vila i frid Carina.
<3


Ska sova nu, hörs imorron!


ja, jag har brist på rubriker

Idag har jag varken städat rummet eller jobbat matte som jag sa att jag skulle göra. det får bli imorrn istället ;-)

Så istället för att städa rummet & plugga har jag inte gjort något vettigt. Har mest suttit vid pianot. fast det kanske är vettigt? hm...
imorrn är det skola. fanfanfan. orkar verkligen inte.. varför kan typ inte taket har ramlat in för att det var för mycket snö på taket? Eller att typ getter har invaderat skolan?
 Vafan svamlar jag om..? Önskedrömmar detdär.

nej nu ska jag sluta svamla och gå tillbaks med att göra ingenting. vi hörs imon!


lördag

Dagen har ängnats åt att åka ner till slätta och gratta systerdottern min som fyllde åtta år i tisdags (grattis!), göra två impuls-köp på ginatricot, dock fick jag betala det själv, de sved jävligt mycket i min nu tomma plånbok. Och även har jag lärt mig the climb på piano. Och det har reslulterat i att bloggen har laggts åt sidan idag, har behövt lite tid att tänka på annat.
Nu kommer bilder på mina två nya tillskott i garderoben



''magjacka'' elr vad man ska kalla det - Gina tricot 299:-





skärp med ''knappar'' - Gina tricot 99:-

seya.


hairstyle



tja, det är är min nya frisyr då. har gjort luggen betydligt kortare och
har även klippt upp det. äääskar min nya frisyr, enda nackdelan är
att det blev så jävla kort om man om man jämför hur jag hade det förr.


ser ni hur kort det har blivit?! :o

nu ska jag gå och ta mig lite chips. seya.

converse









me like.


äntligen helg!

dagens outfit! (och ja, jag har gömt mobilen i halsduken, sneaky? yes.)

halsduk - ginatricot
jeansleggins - kappahl


Tjena! Idag är det fredag vilket betyder att det är helg! skolan idag var som vanligt.

Engelska - glosförhör.
Svenska - lyssna på redovisningar.
   ~~~~~~MAT~~~~~~
Franska - lyssnade inte.
SO - jobba med gupparbete om ekonomi.
Musikprofil - träna på låten ''Mercy'' som ska spelas inför musikporfilerna.
      ~~~~~~~SLUT~~~~~~

Sen när jag kom hem så har jag inte gjor så mycket mer.

Nu ropar dom från köket att det är mat, hejdå!



PS. I nästa inlägg så kommer det upp bilder på mina nya converse + min nya frisyr - så kika in lite senare!


torsdag

Hey guys. Idag redovisade jag på svenskan, Jag och elias skulle prata om våran ö som vi har fixat och grejat med i några veckors tid.
Jag klippte mig igår också, vart jätte nöjde, men det blev jätte kort! hon fick klippa ungefär 4 cm av mitt hår! aja, det växer ut igen som tur är...Igår kom också min mamma hem från USA! Och jag fick mina converse! dom är to diiiie for. lägger upp bilder på dom imorgon + bilder på min ny frisyr.
Nu ska jag dra, men vi hörs imorron!

tisdag - lång dag

Idag slutade jag halv 4, inte så kul.. När jag kom hem så satte jag mig och pluggade svenska, har lite kvar som ska vara till redovisningen. Annars har inte så mkt annat hänt.
Imorrn kommer mamma hem från USA. hon har varit där med jobbet på en konferans. Och hon har köpt ett par converse till mig där, I lööööööve converse! har ett par lila, men det passar inte till allt så mamma har köpt ett par typ grå-svarta, fast det är ett par låga converse men det blir ju perfekt till våren/sommaren!
Ååh vad jag längtar till sommaren! att kunna cykla upp till stångtjärn med ett en sjukt bra vän och en matsäck som består av jordgubbar och grädde, den perfekta sommar dagen om ni frågar mig! Och nu är det bara några få månader kvar..! :D
Nu ska jag fortsätta titta på Navy CIS och sen ska jag plugga, byebye.

Flugornas herre - avklarad

Jag har precis läst ut Flugornas herre. Fyfan vad hemsk säger jag bara. men ändå bra på något sätt, dock väldig svår att komma in i. För er på den känsliga sidan: läs den inte.
Men på ett sätt så symboliserar den vad dagens samhälle har för problem. En sak är säker: Makt gör en galen.
klockan är nu 23.11 - dags för att få lite välförtjänst sömn! Godnatt (igen!).

21.19

Boken är nästan utläst, har typ 40 sidor kvar.. ska läsa klart den innan jag somnar.
Just nu sitter jag och tittar på Svenka Hollywood fruar - bara för att liksom. Nån mer än jag som tycker att Anna Anka faktiskt låter en aning som självaste Kalle Anka? haha. Aja, nu ska jag fortsätta titta, kanske blir ett inlägg senare också. Men om inte, Godnatt och Sweet Dreams!


hemma från gitarren!

Just nu sitter jag och tittar på en gammal säsong av top model. På gitarren fick jag öva på noter, inge speciellt med det. Efter top model ska jag sätta mig och läsa Flugornas herre, boken som ska vara utläst på onsdag, och sen ska jag ta tag i lite plugg också.
Vi hörs senare!

måndag - helt ok dag

Just nu ät det härliga 7 grader och och skinade väder! Man känner verkligen att våren är påväg!
Skolan idag var skolan helt ok, hade bara två lektioner, lunch och sen slutade jag eftersom malin var sjuk och då hade vi varken idrott eller livskunskap. Snart ska jag dra ner till skolan igen och ha gitarr, har inte haft det på två veckor så det ska bli kul att ha det idag. Sen när jag kommer hem så måste jag plugga svenska, vilket inte är lika kul..
Nej nu ska jag ta och äta nåt innan jag sticker ner på gitarren. seya later.


första skoldagen efter lovet..

ja, som rubriken lyder så är det första dagen i skolan efter ett minst sagt roligt lov.
det blev inget pluggande igår, titta på one piece hela dan med syster, hehe.. så ska läsa + plugga klart all svenska innan onsdag.. aja.
nej men nu ska jag fixa mig lite fort och sen ska jag dra mig till skolan, vi hörs senare!

askul kväll!

kom hem från izabella för en halvtimme sen ungefär. fan vad kul vi hade! först åt vi tacos (dreegel).
sen gick vi upp och typ sminkade oss xd sen åt vi tårta (ännu mer dregel), och sen stack vi till anna och kidnappade henne från hennes familj 8D
när vi kom hem till izabelle igen så körde vi sanning eller konka, HAHAHAHAHHAH. what happed in izabelle's room, stays in izabelle's room... ;-)

imorrn ska jag åka med pappa och storhandla typ. sen måste jag också göra all dumdum svenska.. så det blir en pluggdag imorrn -.-
nu ska jag nog gå och lägga mig, är astrött + har ont i magen.. Godnatt <3

outfit för kvällen

innnan jag drar tänkte jag visa er min outfit för kvällen! (cambilder, men det får ni nöja er med)

plattat hår med uppsatt lugg. macara och en ljus ögonskugga.




liten kofta
tunika
jeansleggins
(dom som jag pratade om för nåra dagar sen)

seya

this headline has no meaning.

kom ganska nyss hem från stan, köpte en present till Izabelle och beställde en klippning som är på onsdag! ska klippa upp håret, göra mer snelugg och allting ska var lite spretigt/taggigt ;) han också med en fika på Waynes med min far.
ikväll drar jag somsagt ner till slätta på Izabelles fest! så jag ska kolla lite busstider och sen ska jag börja småfixa mig och så.
nu ska jag slå in Izabelles present, men vi hörs senare!

00:45

hej alla, sorry for no uppdate...

neverstore konserten var absolut awesome. helt underbara låtar, stå längst fram, få high five av Jacob, vidröra oskars bas och till råga på allt faktiskt träffa och prata med dom som vanliga människor (inte för att jag så spec vanlig just då haha) och sen få alla deras autografer och en kram av Jacob. vad mer kan man önska sig? inte så mycket mer. *in love*

me and my booooooys <33 (L)

jacob längst till vänster, jag brevid jacob (!!), erik till höger om mig och oskar längst till höger <3

imorrn så ska jag på fest hos Izabelle! så innan jag drar till henne så springer jag ner på stan och köper present till henne, hon fyllde nämligen fjortis förra veckan! ska bli skönt och träffa tjejerna, har inte träffat dom på hela lovet. appråpå lovet, så är det snart slut! :( och jag har massa svenska som måste göras + att jag måste läsa ut en fucking bok på 3 dagar... jag glömde boken i skolan och vi har svenska på onsdag, så jag måste streckläsa den när skolan börjar *suck* nu ska jag sluta skriva, mina ögon somnar snart så jag ska gå och lägga mig. God natt och sweet dreams <3

neverstore

Medans jag och bella taggar inför ikväll så tänkte jag att ni kunde få höra några neverstore låtar!

Shallow Beautiful People

Get a Life


Age of Hysteria


Class of 2000


romme + ny hårfärg

hejallihopa!
idag har jag varit och åkt skidor i romme alpin, askul! gjorde helt sjuka saker, som att ramla ner i jävligt djupa hål tillexempel, men mer ska vi inte gå in på... ;-)

har även färgat håret idag, äntligen säger jag bara! min hårfärg gick typ ut förra året men nu har jag äntligen en hårfärg jag är nöjd med!

men kanske inte ser så bra men som sagt så har inte nån kamera just nu.

imorrn äre Neverstore, taggataggatagga! har lyssnar på deras nya album Age of Hysteria heeela kvällen ;-)

men nu ska jag fortsätta snacka med bella på msn och lyssna på neverstore, vi ses när vi ses!

RSS 2.0