AWESOME



Jag har kort hår! Vad tycks? :D

Partypartyparty!




Snart sticker jag ner till Kålgårn och möter upp mina vänner. Vi ska fira Jennifer somsagt! Kommer förmodligen hem sent ikväll, så vi får höras imorgon, då kommer Bella!
Ha en fin kväll!

Me today


/ TröjaH&M / ShortsGinaTricot / SkorScorett / ArmbandH&M /

Misshandlade ben, jag vet. Skyll på myggorna :<


Congratz to the birthday(girl)boy!


Sitter fortfarande i  morgonfrisyr och pyjamas...

Hej på er! Idag är inte vädret på topp men det är jag! Ska snart gå ner till affären och köpa en present till Jennifer som fyller 15 år idag! Men innan det så ska jag ta en dusch och fixa mig. Kommer en outfitbild senare också.
Ha en bra dag!♥

M-Y-S


Har dragit på mig mystofflorna och älsklingströjan och ska se på min favorit anime, CandyCandy. Ska gå och kolla om det finns nå gottigotti i köket nu.

Ha en fin kväll guys!♥

Lovely Weather


Det är underbart fint väder idag!


...Och ändå sitter jag inne. Idag har jag gjort absolut ingenting. Sitter fortfarande i pyjamas, haha. Väntar på att pappa ska komma hem så att jag kan beställa hem det nya Sims 3 expansionpaketet. Ja, om ni inte visste det så är jag ett totalt simsfreak. Har alla Sims 2 expansionpaket och alla (snart) alla Sims 3. Har varit galen i sims ändasen jag var liten.

Nu ska jag klä på mig lite kläder ist för pyjamas xd

PS. Ingen aning varför hela inlägget är i kursiv-stil. Gick inte att ta bort.

Midsommar 2010


Glad Midsommar!♥

Idag ser jag ut såhär:



Allt som saknas nu är att anna skulle ha blivit frisk och lite solsken.


den tjugotredje juni 2010 - hemma i sverige

Kändes så jävla skönt att vakna upp i sin egen säng imorse, sängarna på hotellet var så jävla obekväma! Iaf, Grekland = bäst säger jag bara. Jag och Olivia har haft underbart kul där. Vi har solat, badat, ätit massa god mat och glass, spanat in massa snygga killar, sett delfiner (!!) och simmat en meter ifrån en havssköldpadda och massa, massa mer! Jag har varit så jävla lycklig den senaste veckan, har haft ett leende på mina läppar konstant! Det var varit över 30 grader och varje dag förutom näst sista dagen då det var lite molnigt och morgonen när vi åkte så regnade det. Men det gjorde inte så mycket :)
Idag ska jag vara med Anna! Har saknat henne! Vi ska upp till stångtjärn och sola! Inte för att jag behöver sola, jag är ju redan brun... ;)


Anna är inte sneaky!

Hey, ska hälsa från Hilda att ni kan följa hennes mobilblogg!
http://runjab575.blogspot.com/
Vi hörs!
Skicka in på
min blogg också ;)
/a

BYE!

Om 20 minuter kommer taxin som tar oss till tågstationen. Innan vi åker vill jag bara säga hejdå, vi ses om en vecka nu!
Ta hand om er!♥


HAHA och jag som var orolig...



Haha, den väger ju bara 12.6 kg... ^^

Färdigpackat!



Nu så tror jag att jag har fått med allting! Det blev inte så mycket som jag trodde men jag har fyllt en stor resväska helt själv... Nu får man bara hoppas att det väger under 20 kg! (20 kg är maximumgränsen på hur mycket ett bagage får väga)
Runt halv tre kommer Anna och Julia hit för att säga hejdå innan jag åker. Tåget till arlanda går halv 6, och sen så sover vi på Rest&Fly och sen kvart över sex på morgon går planet till Zakynthos! Wiho!


Packar...



Ja, som ni ser så har jag beslagtagit hela bordet med min packning... Undrar om allt får plats? Hoho, bagaget får inte väga mer än 20 kg! Och jag är inte ens klar än... Hehe! Men tänk, om två dagar ungefär är jag framme i Grekland! Fan, jag och Olivia har väntat på det här sen i september någongång! Nu banne mig ska jag bli brun...
Nej, nu ska jag hoppa in duschen och sen sova. Imorgon ska jag fortsätta stresspacka och så kommer Anna och Julia för att säga hejdå!
Godnatt!♥

Syster, du förstår nog inte hur vacker du egentligen är.



Hoppas du har det kul på balen nu!
Älskar dig. ♥



Skolavslutningsoufit 2010

Är lite efter.. haha. Men har varit upptagen hela helgen.

Iaf, så har såg jag ut på skolavslutningen:





Klänningen var ju fin och allt, men jag tyckte inte den satt så himla bra på mig. Menmen, det var ju ganska bra endå!

Favorit kläder till grekland!

I dom följade inläggen kommer bilder på: min shopping, skolavslutningsoutfit och min vackra syster.

Här kommer bilder på min shopping!

Shorts från GinaTricot:




Blus från Only


Tröja från H&M


Bikini från Underverket (mamma släpade in mig dit, som tur var hittade jag den här)


Solglasögon från Åhlens



Flipflops från Stadium

Massa shopping!

Holá!
Kom för en stund sen hem från en shoppingrunda med mamma! Fick med mig hem ganska mycket, bilder kommer sen!
 
GUD, vad härligt det är med SOMMARLOV! Nu kan man bara ta tagarna som dom kommer, fan vad härligt!
Och om tre dagar åker jag till världens bästa ställe, Zakynthos<3
Nu måste jag städa mitt rum och sen ska jag ta bilder. Ikväll äter vi ute på Golden Palace!
Ciao!


Nyklippt!

Orkade inte ta kort med kameran så tog med camen.


Såhär blev det iaf! Blev jättenöjd :D

23.02/trött

Idag tog jag första doppet! Jävligt kallt vare, men fan, nu har jag det avklarat! :D
Idag har Esthers klass varit här på fest, jag lekte paparazi, haha. Imorgon har jag sovmorgon till kl. 10. Vi ska städa ut skåpen och jag ska repetera inför skolavslutningen. Sen bär det ner till stan för att klippa mig! Ska klippa mer uppklippt, klippa bort dom slitna topparna och klippa mer snelugg. Sen händer det inte så mycket mer.
Nej nu ska jag sova, ögon håller sig inte öppna länge till.
Bye.

Erkänn att min hund är söt? :3

Onsdag, 9/6 -10

Godmorgon!
Idag har jag arbetslagets dag, och då ska vi på brtisarvsskolan göra det vi gör bäst - cykla. Japp, idag ska vi cykla runt Varpan. Tycks låta en aning tråkigt, men vi får se hur det blir. Hoppas man inte tvingas ha hjälm på sig, men jag tar med en för säkerhetsskull...
Nu måste jag kila.
Hörs senare idag.

Bild jag tog igår. Blev nöjd med den.

Behind blue eyes



Recept: Banankaka







En god kaka som man kan göra om man har några övermogna (mogna funkar med) bananer.

Ingredienser:
100 g smör (eller margarin, men jag föredrar smör!)
3 dl socker
2 ägg
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk ingefära
2 tsk kanel
2 bananer (ca. 400 g)
½ dl kallt kaffe

Gör såhär:
Smöra och bröa en en hålform (en sån där form som har ett hål i mitten ni vet).
Rör matfettet (man ska inte smälta smöret) och sockret poröst.
Tillsätt ett ägg i taget.
Blanda dom torra ingredienserna (mjölet, bakpulvret o.s.v) i en egen skål.
Mosa banerna och blanda dom med kaffet, också i en egen skål.
Rör ner dom torra ingredienserna i smeten och rör ner bananerna när smeten blir torr.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen i ca. en timme 
(Ungstemp: 175grader, Varmluft: 175grader.)
Låt kakan svalna.
EAT!




8e Juni 2010

Just nu sitter Olivia på ett plan mot Zaktnynthos. Saknar dig redan sjukt gumman, men vi ses ju om en vecka, i Grekland! :D

Godmorgon föresten!
Solen skiner lite halvdant idag bakom några moln, men jag hoppas att det blir en fin dag. För att idag ska vi ha klassens dag! Vi ska spela brännboll mot 7c (hm, undra varför det heter klassens dag om vi ska vara med 7c?)
uppe vid stångtjärn. Vi ska vara där klockan tio, så pappa skjutsar upp mig dit.
Just nu sitter jag och bloggar i gästrummet, eftersom Farmor kommer idag! Mitt rum kommer bli hennes rum dom senaste 6 dagarna.
Nu ska jag gå och äta frukost.
Ha en bra dag!♥

Haha.. jag i pyjamas som sitter och dricker apelsinjuice.

Question



SVAR: Först och främst vill jag tacka för att du tyckte att den var fin! Jag vart själv väldigt nöjd med den. Den här headern har jag gjort i Gimp. Gimp är ett gratis nedladdningsbart program, det är ungefär som photoshop - fast kanske inte lika bra. Om du vill ladda ner Gimp så kan du göra det HÄR! Fast själv tycker jag att Gimp är väldigt komplicerat (pappa har faktiskt hjälp mig med headern, har är lite mer high på sånt här haha) så du kanske borde hitta någon hjälp-guide eller något. Lycka till!♥


azum

Mihi, den här åkte jag igår på falukalaset:
 

Booster. Den är 15 meter upp i luften och den snurrar runt. När man åkte neråt så hamnade man uppochner, antingen fram eller bak, beroende på vilket håll man snurrade. Skitrolig verkligen, men var vettskrämd i början! xD

The 7th of June 2010

Hade bara en lektion idag. Franskan, Idrotten och Livskunskapen var inställd. Så jag hade bara matte!
Fast om ca. 1 timme så ska jag dra ner dit igen för att träna inför skolavslutningen.
Påtal om annat så kommer min farmor från England imorgon! Har inte träffat henne på 2 år, har saknat henne jätte mycket! Fast pappa har tvingat mig att ge ifrån mig mitt rum till henne, jag måste sova i gästrummet...
Men nu kommer Anna, så måste dra, hejdå!

Bild från igår, haha! Anton och Olivia.

bye!

Nu drar jag ner till Falukalaset för sista gången det här året. Hans (kameran) följer tyvärr inte ner eftersom jag ska åka karuseller, men när jag kommer hem så kommer mer bilder från igår.
Måste rusa! Hejdå!


I am so me

I am so me spelade på falukalaset igår. A-W-E-S-O-M-E. Efter konserten så åkte jag karusell med Fredrik (bassisten) och några andra :D Och sen så gick jag och mitt gang runt med dom på stan tills vi sa hejdå.
Igår var den bästa dagen på länge!


























På karusellen med Fredrik:












Btw! Glöm inte att kika in på deras myspace.

Ner mot stan!

Nu ska jag cykla ner mot stan för att träffa massa människor. Bilder kommer när jag är hemma igen! :D


5 juni 2010

Hej!♥
Som tur var blev jag inte väckt av Karl och Thia när dom kom, så jag fick sova ganska länge. Det blir falukalaset idag igen! Jag och mitt gang ska träffas klockan 4 vid cykel och fjäll. Innan dess så måste jag hinna duscha, fixa mig och städa rummet.. So I better get going.
Hörs senare!


Grym låt

Marie Digby - Feel


Åh, jag älskar hennes röst! Älskar pianot, sättet hon framför låten på, känslan. Ja, allt! Låten är underbar helt enkelt.

Nej nu ska jag sova. Kommer nog vakna ganska tidigt för att Karl och Thia skulle tydligen kvart i sju (!!) imorgonbitti..
När jag vaknar måste jag städa rummet... *suck*
Men iaf, Godnatt!♥

awesome dag!





































































falukalaset med anna!

Ska snart hoppa på cykeln och cykla ner på stan för att möta Anna.
Skolan idag var helt OK, hade ingen franska så vi hade långlunch. På musikprofilen så tränade vi inför skolavslutningen, det gick jättebra! Hoppas bara Annas stukade finger mår bättre tills nästa vecka..
Nu måste jag hitta min kameralins, Hans (ja, min kamera heter Hans.) ska följa ner på stan!
Vi hörs senare ikväll♥


sometimes, music's all I've got.


När jag lyssnar på den här låten får jag blandade känslor. Jag känner extrem lycka, men ändå kommer en kraftfull smärta. Om man lyssnar på låten så känner man att det är en mörk och ledsen låt. Men bakom den här låten finns det minnen. Massvis med minnen. Minnen som alltid får mig att le, minnen som när jag och mina närmsta vänner har lyssnat på låten tillsammans. Minnet med dom jag har från när jag hörde den här låten live, medför oändligt med lycka. Men allting har två sidor. Varje gång jag blivit sviken, varje gång tårarna rinner ner från mina kinder, hörs den här låten. Den är då det enda jag har. Låtens mörka sida hörs i mina öron. Sorgen speglas i mina ögon. Såren rivs så lätt upp, och musik är mitt sätt att läka dem.
Carry me - Dead by April .

Favoriter från yesterday



























13 bilder av 166 bilder.

I MADE IT!

(kom hem för en stund sen)

FAN VAD DUKTIG JAG KÄNNER MIG! Britsbragden - 3 mil, det tog oss tre timmar och vi klarade det utan att köra vilse, haha. Det kanske inte var den bästa tiden, men fan vad stolt jag är! Det var faktiskt inte så drygt, visst kunde det vara lite körigt (haha) ibland med uppförsbackarna, men sen gick det galant! Tröttheten kom inte förns jag kom hem faktiskt, just nu håller jag på att somna.. 
Nu sitter jag i köket och kollar på när Esther bakar matpajer, till tjejerna i sin klass ikväll. Själv funderar jag på om jag ska baka en rabarberpaj, men vi får se.
Kommer lägga up några av bilderna vi tog igår senare, men nu ska jag ta mig något att äta!

Haha, ja.. En väldigt seriös bild från imorse x))

nu drar jag!

Nu ska jag cykla ner till skolan och göra mig redo för start.
Hörs när jag kommer hem!

uhh... man måste ha hjälm på sig på britsbragden idag.. .____.



dagens cyklar-outfit





Ett svart linne från Lager 157 och ett par gamla shorts (?) som jag hittade
i garderoben + mina lila converse. Bekväm outfit!

6 juni 2010

Godmorgon!♥ Idag skiner solen och termometern är på 22 grader i skuggan.
 
Ska om ungefär en timme cykla ner till skolan och möta Anna & co för att cykla britsbragden. 3 mil ska det cyklas och jag lovar vi kommer cykla vilse. Men jag antar att vi får ta det som det kommer, haha.
Nu ska jag gå och fota en outfit bild, hörs om några minuter!


dagen

Hola!
Idag tittade vi på film heeeela dagen, fan vad drygt det var. På SO:n tittade vi på nån film som typ handlade om araber (kommer inte ihåg vad den hette), På svenskan kollade vi på Skriet från Vildmarken och sen på NO:n tittade vi på en norsk film som hette Tommys inferno, som förörigt var hur jävla sick och skruvad som helst.
Efter skolan så var jag med Anna! Vi gick ut och tog kort, blev faktiskt rätt så bra bilder, kan visa sen. Vid fyra-tiden så åkte Anna och skulle köpa en cykel eftersom hennes blev stulen så jag stack till Olivia en stund. Sen var det min tur att åka till cykelaffärn, skulle nämligen köpa en cykelkorg. Så jag cyklade ner på stan och mötte upp pappa och köpte en cykelkorg. Lite senare så gick jag, Anna, Olivia och Julia tog kort. Vid nio-tiden åkte jag hem.

Bild från skolan. Haha, kolla in deras miner :3






BTW! Min klänning har kommit :D


Anna är sneaky IGEN?!

Hey stalkers!
Hilda vet inte att jag gästbloggar men det blir inte lika farligt som förra gången ;)
Ska bara meddela att nu har Dr. Anna Bengtsson Sanji 2 skaffat en ny blogg.
Blogg.se nu, är rätt retard med det. Ajaaa, har lovat Hilda att jag ska gästblogga här iaf.
Vi vet nog alla hur ofta det kommer bli.
Mwahaha Hilda nu snor jag dina läsare :3

http://abengtsson.webblogg.se/

Tacka Hilda och hennes pappa för designen, men efter att jag kommit igång ska jag göra en ny header som inte är lika slarvig som den gamla ;) Haha hade ingen fantasi igår.
Ajaaa bye!
/a


pics from my new nikond5000















Bara för att Charlie var så söt på den här bilden. :3






JAG ÄLSKAR MIN NYA KAMERA.


DAGENS KLÄDSEL

Mihi, nu kan jag börja lägga ut BRA outfit bilder :3



jeansjackaonly
tunikaJC
legginsginatricot


total happiness






JAG HAR EN SYSTEMKAMERA! Det är en nikon00 men 12,3 megapixel och en vridningsbar monitor! Jag sa ju att jag ville ha en D3000, men efter lite efterforskingar så bestämde jag mig för en D5000. Helst av allt så skulle jag vilja gå ut och fota nu, men batterijäveln tar 54323456 år på sig att ladda. >.<
Men jag återkommer när batteriet och laddat klart och jag har tagit lite bilder!

RSS 2.0