.

hejsan :)
igår stack jag till borlänge och träffade bella :) vi gick och satte oss på café Brage och bara snacka. i typ 3 timmar.. men det kändes skönt och bara prata ut om allt skit, tack för att du finns bella <3

idag är det nyårs afton, och jag har ingen aning vad jag ska göra ikväll! :s fuck, fick precis reda på att olivia måste vara hemma på nyår, så jag kan inte fira med henne :(
jag antar att jag måste vara med mina föräldrar när dom ska åka till sina kompisar -.- men där finns iaf malte, esbjörn och förmodligen johanna, så det är bra! :)
men nu ska jag sluta skriva, jag måste fixa mig.
hejdå

/hilda

btw, så här såg vårat fika ut, om ni ville veta! hahahahh.
 

dålig uppdatering...

hej bloggen!
som sagt har jag haft dålig uppdatering dom senaste två dagarna eftersom jag var med Olivia igår och sen sov jag över hos henne! vi nördade sims 3 hela kvällen + hela dan idag... hehe! aja, nu ska jag fortsätta att titta på Navy CIS, hejdå!

bild på mig och Olivia, älskar dig! <3


lär känna mig bättre!

här kommer listan, så ta in allt noga nu ;-)

Namn:

Francis Hilda Anni Scott
Födelsedag: 28 Januart 1996
Födelseort: Falun
Uppvuxen i: Falun
Bor: Falun
Ögonfärg: Ljus blå-gråa
Hårfärg: mörkbrun..?
Längd: 170

FAVORIT
Färg:
röd :)
Plats: Zakhyntos
Bok: just nu: new moon
Drog: julmust?
Fordon: Buss!
Affär: gina, only, och jc typ
CD: har ingen, spotify ftw!
Artist: kan man ta ett band? isf, Fightstar
Aktivitet: har ingen xd

BRUKAR DU
Titta på dig själv i spegeln:
ja ?
Gnälla: jadu... ;)
Skrika: när jag är arg elr glad :D
Sova: favorit aktivitet wtf!
Klä dig i svart: före mesta
Gå till kyrkan: är inte ens döpt
Röka: nej
Hata folk: ibland, men bara en liten stund
Lita på folk: ibland

NÄR
Läste du en bok senast:
igår natt :)
Vad åt du för något senast: godis
Svor du senast: alldeles nyss, slog lilltån i bordet... fan
Sjöng du senast: sjunger alltid! ;-)
Klagade du senast: alldelses nyss, över min lilltå :-(

VEM
Saknar du:
min lilla gås (L)
Vill du slå: de ni... ;)
Kramade du sist: min syster tror jag, syskonkärlek vafan!
Vill du vara som: ingen annan
Sårade dig sist: ****
Vill du bli galet full med: min lilla gås, fast när vi blir äldre då... xd
Gjorde dig riktigt glad senast: min lilla gås, för att hon ville va med mig imorn!
Fick du sms från senast: sara :) <3
Ringde dig senast: pappa ;p
Är vackrast på jorden: den vackraste?

HAR DU
Förföljelsemani:
eeeh?
Tvångstankar: ibland
Färgat håret: tonat det, fast nu säger vi att det är samma sak ;)
Några piercings: räknas öronen?
Egen dator: BÄSTA JULKLAPPEN EVER!
Gjort bort dig rejält: jag lever för att göra bort mig
Bra självförtroende: hahahahahhahahaha nej.
Komplex: eeeh?
Kysst någon: mhm
Varit/är kär: aah :)<3
Rymt hemifrån: ja men jag gick vilse och då då ringde jag pappa och då fick han leta efter mig
Tuttat eld på nåt: haha nej!

HUR
Går du:
vänster höger, vänster höger :)
Svarar du i telefonen: aa det är hilda?
Mycket pengar har du: 1.50 (a)
Ofta bäddar du sängen: när vi får gäster ...
Ofta städar du: när det ser riktigt förjävligt ut, dvs minst en gång i veckan
Många stör du dig på: 2

det här är sista inlägget för min del inatt, men det kommer nog fler inlägg under dan!


/hilda

Avatar

*gäsp* kl är 01.25 och jag är fortfarande uppe, det börjar bli en vana som sagt. men jag orkar lixom inte gå och lägga mig, så jag blir nog uppe en stund till ;-)

men iaf, jag ska ju ge er en recention på Avatar som jag gick på tidigare ikväll!
först och främst måste jag säga att den helt enkelt var awesome! den var jävligt bra gjord
och en spännande handling även fast man ser sådana handligar ganska ofta ;p.
men som sagt så är den så är animeringen så himla bra gjord! det är så detaljerat och det
ser praktiskt taget verkligt ut!
så jag tycker verkligen att det är en film värd att se! bästa filmen på länge faktiskt ^^)

jag lägger nog upp en såndär 'lista' senare i natt så att ni får lära känna mig lite bättre, hahahhaha
+ att jag har så jääävlans tråkigt D:

/
hilda

trött

hejsan...

det blev inget mer inlägg igår för att alla mina kompisar var här till två igår natt. det var massa andra vuxna här också men det var nåra ungdomar här elr vad man ska säga, så jag hängde med dom. det var Julia, Esbjörn, Malte och Johanna :) fast Julia stack vid nio ungefär :( iaf, vi satt mest på mitt rum och snacka och tittade på twiligt. sen vi ett så stack vi åt hade snöbollskrig, elr det var inte nå snöbollar efter som dt var -10 så vi sparkade snö på varandra istället hahahaha. sen stack vi ner och bastade (med kläderna på xd) och sen så snackade vi lite mer sen så stack dom hem vid 2 som sagt.. så jag är väldigt trött nu hahahah.
men senare ikväll ska jag på bio, min familj och nåra till ska gå och se Avtar! jag har stora förväntningar om den filmen eftersom alla säger att den är jättebra! :) men när jag kommer hem så kan jag skriva en liten recention (stavning?) om den :-)
men nu måste jag städa mitt rum, det blev väldigt stökigt efter igår hahahah xd

/hilda

vanlig dag ;-)

hej bloggen!
idag har jag inte gjort speciellt mkt, suttit vid min dator hahah, det börjar bli en vana av det här...
iaf, snart ska vi få massa gäster här på 'tugg' (fråga mig inte vad det är, för det vet jag inte...) så då måste jag vara borta från min fiiina dator :-( inte bra! men jag ska nog klara det hahahha.
det var väl allt jag hade och säga. jag skriver ett till inlägg lite senare ikväll!


ni får en bild på mig också, ni måste ju få se hur jag ser ut! hahahahah.



/hilda


julklappar

justja! jag lovade ju att jag skulle ladda upp bilder på mina julklappar, så här kommer dom :)

body care, body lotion och peeling creme!           
 två ansiktsmasker, en moisture mask och en peel-off mask!           
           
dusch-set med shower gel, body lotion och en tvättsak! xd
         twiligt filmen!    taylor swift - fearless!                 green day - insomniac!   peeling vantar!   boken Sveket!


och sist men absolut inte minst, en bärbar acer 5536G! (bästa julklappen ever!)



/
hilda

allt ser lite fucked up men saksamma xd

.

hej!
förlåt för den dåliga uppdaterningen idag, men jag har inte hunnit :(
men iaf, hur har eran julafton varit? min har varit awsome! :D
men nu med min nya dator kan jag bara sätta i minnerkortet till kamernan och så kan
jag bara ladda över dom och då behöver jag ju inte min kamerasladd vilket betyder
att jag kan visa er mina bilder! :D
så här kommer dom :) (bildbomb)


    

 



   

det är inte alla bilder, jag tänkte lägga upp bilder på mina julklappar också, men det blir senare ikväll!

/
hilda

julafton idag!

hej allesammans!
vill bara slänga in en liten julhälsning från mig som jag skriver från MIN HELT EGNA DATOR! ja ni, lilla jag har fått en ny dator i julklapp! fatta att jag blev glad ?! ;D jag hade lixom inte ens förväntat mig en eftersom mamma sa att det var onödigt att önska mig en dator efterom jag inte ens skulle få en... men det fick jag endå! det är en acer ASPIRE men 4 GB minne! jag är inte så teknisk men jag vet att det är mkt iaf (jag tror det är mkt..?), hahahaha. men nu ska jag sluta skrya hahahah. men jag måste sluta skriva nu för att vi ska fika snart och jag måste hjälpa till ;)

Men God Jul allihopa!

/hilda

rubrik?

*suck* min kamera sladd är borta så jag kan inte ladda mina 'fina' bilder till datorn :-(
men aja, när jag hittar den så lägger jag upp bilderna, men ni får hålla er tills dess ;-)
men jag ska iaf snart gå och lägga mig (läs: sno pappas laptop och nörda one piece hela natten i mitt rum.) så att mamma och pappa kan fixa det sista inför imorron ;-) har fått riktig mycket julkänsla nu under kvällen när granen är uppe och klapparna har börjats samlats under den :-) så tummen upp på det! (Y)
men nu ska jag sluta skriva och säga godnatt!

/hilda

julstämmnig, äntligen!

Har precis varit och klätt granen (;
börjar äntligen få lite julkänsla!
jag tog lite bilder på granen, jag lägger upp dom senare, men förvänta er inga mästerverk, jag är inte så bra på att ta kort hahah.
men jag laddar upp bilderna så fort jag har laddat in dom i datorn och fixat dom lite ;-)
/hilda

dan före dopparedan!

Imorron är det jul! WIHOOOOO! Min julafton ska tillbringas med min familj och min systers pojkvän. tvevligtrevligt!
jag var på stan idag och fixade dom sista julklapparna... hehe, typiskt mig att vara ute i sista minuten ;p
men nu ska jag slå in alla julklappar, vi hörs sen!


dagens låt: Fre fallin' - Jhon Mayer
/hilda

muuusicc!

måste bara visa er en sjuuuuuukt bra låt! ;-)
den heter The heart never lies och är gjord av bandet Mcfly.

akustisk version:
http://www.youtube.com/watch?v=UuKRwygZvSw

full version:
http://www.youtube.com/watch?v=YwBQ32K-lnA

videon är också väldigt bra gjord.
titta och njuuut! :-)

/hilda

första inlägget!

ja, då har väl jag gjort som alla andra och skaffat blogg.
jag ska försöka uppdatera så ofta jag kan :)
vi hörs senare!

/hilda

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0