Kvällens

Har ingen aning vad jag gör med handen på bilden till höger o.o

/ Kavaj H&M / Klänning Blanco London / Leggins /


Uuäää

Jag är sjukt trött på det här jävla vädret. Men även vädret inte är bättre så mår jag bättre. Alla har dåliga dagar, right?

Just nu är Nissinens här, och det märks ska jag säga er, Karl och Thia springer runt som två galningar. Senare ikväll kommer familjen O´Reilly hit på middag.
Jag har föresten flyttat ner till ett nytt rum här i huset! Esther gamla rum för att vara exakt. Så imorgon ska jag, mamma och pappa börja tänka på hur jag ska möblera om det och så. Vi ska även åka till Ikea någon dag.
Nu har jag inte så mycket mer att säga, men ska fota en outfitbild såfort familjen Nissinen sticker, känns lite osocialt att stå och knäppa bilder på sig själv när man har gäster.
Peace out.


Let's play pretend.

Jag är bra på att låtsas. Men nu orkar jag inte. Jag måste tänka. Är det verkligen värt det? Att bygga upp en fasad, något som inte är jag? Att stänga in mig själv, att bygga upp en mur. Orkar inte vara någon som jag inte är. Orkar inte vara glad, när jag egentligen inte är det. Jag orkar inte.
Over and out.




Kidnapping

Hej på er. Först och främst vill jag bara säga förlåt över den riktigt dåliga uppdateringen dom senaste dagarna, Men folk har sovit hos mig och jag har sovit över hos folk, känns inte så kul att blogga då liksom.

Som ni kanske såg i förra inlägget så hade jag en liten 'fest' hos mig igår, tillängnad åt Anna faktiskt! Det var min, Olivias och Julias present till henne. Olivia kom hem till Anna och tog hennes tandborste och sen satte handklovar på Anna och kidnappade henne hem till mig. Sen bjöds det på bål, chokladdoppade jordgubbar, godis, chips, varmkorv och tillsist tårta. Haha, man kan mycket väl säga att vi rullade ner till mitt rum. Sen satt vi omegle (jo vi har ett liv) och immiterade lärare hela natten. Vi somnade vi fem ugefär...
Sen senare på dagen stack jag och Bella till kupolen en stund, hon köpte en asgullig tröja och lite smågrejs. Jag köpte ingenting, jag har mer eller mindre shoppingförbud sen jag shoppade i London. Nu är jag iallafall astrött, har sovit jätte lite sen i söndags, så det blir tidig läggdags ikväll... Haha.


Hemma hos mig just nu:


PARTY!

I'm alive!

Haha ja, jag lever. Jag har bara inte haft tid för bloggen ;)
Sitter nu med Olivia och gör typ ingenting, antar att vi ska snart gå och lägga oss. Godnatt!

Ohyeah.

RENOVERING KLAR!

Nu är den nya header & designen klar, vad tycker ni? Själv vart jag jätte nöjd! :D
Nu ska jag fota Bella! Vi ska fixa bilder till hennes header.

Byebye old header!


Rutigt



 / Skjorta Marks&Spencer London / Leggins / Linne / Rosettdiadem Åhlens /


Phew!

Stressade av mycket för några minuter sen eftersom jag behövde vara på stan klockan 12, för att hämta ut kavajen, och sen åka iväg till Borlänge. Men nu behöver jag inte stressa längre! Bella har fått ledigt frå sitt jobb eftersom det regnade! Så har ingen aning hur vi gör, men det blir säkert bra.
Nu ska jag ta mig lite tid att fota en bra outfitbild till er, kika in strax!


Nightinight


Visst är jag söt när jag borstar tänderna?

Nu ska jag gå och lägga mig och sova, tidigt för att vara mig! Men jag ska upp tidigt imorgon, ska vara på stan klockan 12 för att köpa en kavaj som jag la undan idag. Sen ska jag sätta mig på bussen till Borlänge och träffa Bella! Jag ska vara med henne på jobbet, och sen åker vi tillbaka till mig och så slaggar hon hos mig. Vi ska bl.a ha en photoshoot och fixa min nya design ;)
Så glöm inte att kolla min blogg imorgonkväll och se resultatet, gjorde headern ikväll!
Godnatt!♥


Bow

Köpte ett fint litet rosettdiadem idag när jag och Alva sprang nere på stan. Det kommer från Åhelns och kostade 49:-. Passar bra med mina andra rosettdiadem som jag köpte på en liten gullig affär på Oxford Street. :)


Alla tre:

Today, i'm wearing this

Ska snart kila upp till Alva och så ska vi dra ner på stan för att fika. Har lite snabbt tagit en outfitbild.


/ Jeans Gina / Linne New Look London / Converse London / Väska Blanco London


Bella on the phone

Pratar med Bella över telefon. Ungefär det här har hon sagt:



Haha, undrar vad vi pratar om..?

Fan vad kallt det är här...

Segt med blogging idag igen, jag vet.
Jag vaknade vid 12 idag, eller jag väcktes klockan 12 idag, av min kära pappa. Haha, han sa att han vid 4-tiden skulle gå och kolla till mig, eftersom han fortfarande hörde musik från mitt rum. Då hittar han mig liggades i sängen, med datorn, och jag sov, fortfarande handen på muspekaren. Så när jag vaknade ''imorse'' så låg jag som vanligt i min säng, fast med kläderna och jag ba 'wtf?' Haha, jag undrade vad min dator tog vägen och varför det var ljust ute.
Men idag har jag iallafall gjort nåt! Jag har städat rummet! Haha, inte ofta det händer... Och senare ikväll kommer min morbror på middag, det var länge sen man träffade honom. :)


Hoho, snön kan också vara rolig ibland

Hittade ett gammalt klipp på youtube när jag och Jenny hoppar i den djupa snön. Haha!


Segdag

Även fast det redan är kväll så känns det fortfarande som förmiddag för mig. Idag vaknade jag klockan 3, men har gått runt i pyjamas ändå tills kanske för en halvtimme sedan. Idag har jag verkligen varit seg. Så just nu finns det inte så mycket att skriva om. Ska försöka hitta något att skriva om senare ikväll.

Vid Westfield. Måste bara säga att pappa är expert på att ta orförberedda bilder på mig.

Thousand Foot Krutch



Oh, its good to be home!

Det var som vanligt skönt att få vakna upp i sin egen säng imorse!
Vi kom hem från England runt nio-tiden igår, utmattade efter dagens resa. Ändå somnade jag fyra i morse, duktigt va?
Har haft det jättetrevligt i London, men Lucy (pappas kusin) hade inget trådlöst internet så då kunde jag inte blogga. Iallafall, på måndagen så shoppade jag hela dagen! Vi kom ut från Lucy's hus runt tio på morgonen och satt på tunnelbanan från Westfield (som är ett huuuuge köpcentrum, måste vara 10 gånger så stort som kupolen!) hem till Lucy kvart över nio på kvällen. Med mig hem fick jag en skjorta, ett oversize linne, en klänning, två par väskor och två par converse. Vill bara säga att två par converse = LYCKLIG HILDA. 

Idag är (var?) det Annas födelsedag! Så idag så var jag med henne. Hon fick en liten burk med godis i av mig, men den riktiga presenten kommer nästa vecka. Det är bara några få som vet vad jag och Olivia har hittat på, haha och jag kan säga er att det driver Anna galen. Hon är rädd att jag och Olivia ska skämma ut hennne, och jag antar att hon har rätt att vara det, jag och Olivia råkar vara mästare på att skämma ut folk men inte oss själva... Haha! Nejdå Anna hon kan vara lugn. Host.


The 17th of July, 12.06

Godmorgon. Vädret är grått och kallt idag. Det har inte börjat regna än iallafall.
Igår var vi som sagt hos Tessa, vi åt god lunch och tittade på jääätte gamla bilder. Mysigt!
Snart ska jag och Pappa åka och handla. Han och jag står för middagen ikväll, det kommer folk från grannhuset ikväll och kanske Steven och Leslie. Idag är det den sista dagen hemma hos farmor. Imorgon bär det av till London! Det ska bli kul för jag har aldrig så att säga 'varit' i London. Jag har landat där med flygplan, men vi har alltid åkt raka vägen hem till farmor. Så det ska bli kul, ska shoppa så mycket som det det går, (eller rättare sagt så mycket som pappa tillåter mig, ehe..).




The 15th of July 11.23

Det var jobbigt att lämna av Esther igår. Känns konstigt att inte veta när jag kommer få träffa henne igen. Men annars är allt helt ok. Jag och pappa ska åka in till Worcester idag för att kolla runt lite. Ikväll ska vi åka och fira min faster Leslie som fyller år. Imorgon åker vi och hälsar på min andra faster Tessa som bor i Stroud.




Mot Manchester!

Det blir inte mycket bloggning idag. Vi ska lämna Esther hos hennes familj idag. Vilket betyder att jag kommer sitta i en bil hela dagen, och kommer inte ha tillgång till en dator. Det tar egentligen bara 3 timmar att åka till Manchester från Woscostershire, men vi ska ta en omväg så att vi kan hälsa på en av Esthers kompisar som också är en au pair. Så nästa inlägg blir inte förns ikväll.
Ha en bra dag!♥


Family gathering



Strawberry picking

Varit inte så bra bilder, men här är tre stycken som jag var ganska nöjd med:


Allmänt babbel.

Just nu händer det inte så mycket. Farmor är i köket och donar, Raf och Anna spelar på sina ds, pappa och Harry vet jag inte vart dom är, inte Evelyn heller.. Jag och Esther sitter vid våra datorer, jag bloggar och Esther sitter vid skype och pratar med några kompisar. Senare kommer hela tjocka släkten hit. Måste fixa håret innan dess, dt blev lockigt när vi var ute på stan och kollade efter adapters och sånt grejs. Jag måste också byta tröja, spillde lasagne på det när vi åt lunch. 
Har märkt att jag har bloggat mycket idag. Mer än hemma i Sverige faktiskt haha. Men det finns inte så mycket att göra här, kan inte gå ut och fota, det regnar och kommer göra det resten av veckan. Lite synd faktiskt med vädret, en av nackdelarna av att vara här i England, det regnar mer än ofta.
Nu ska jag Esther och pappa ut och plocka jordgubbar, där rök min plan om att platta håret, det kommer se ut som en hårboll när vi har kommit tillbaka. Hallejuljah för plattänger säger jag bara, hoppas bara jag hinner platta det innan släkten kommer. Nu ska jag, Esther och pappa åka och plocka lite jordgubbar till ikväll. Kameran följer med till jordgubbslandet (tur att det är under presseningar!) så jag får se till att visa er lite bilder sen.
Vi hörs och jag hoppas att ni har det varmt och skönt i Sverige♥


I'm over you



Well, I never saw it coming.
I should've started running
A long, long time ago.
And I never thought I'd doubt you,
I'm better off without you
More than you, more than you know.
I'm slowly getting closure.
I guess it's really over.
I'm finally getting better.
And now I'm picking up the pieces.
I'm spending all of these years
Putting my heart back together.
'Cause the day I thought I'd never get through,
I got over you.


Bilder och Batteriet fixat!

Pappa har fixat med uttaget så min dator får nu el! Och eftersom jag har en kortläsare (och fråga inte mig vad det innebär, för jag vet inte) så kan jag stoppa in mitt minneskort i den saken så då kan jag föra över bilder, så nu får ni några bilder från bilresan från flygplaten till farmors hus! :D





The 13th of July 11.33


Jag och syster typ alldeles nyss. Ignorera min min, hehe..

Godmorgon!
Vaknade för ungefär två timmar sen. Åt frukost med farmor, Esther och pappa. Senare ska jag, Esther och pappa åka och försöka få tag på adapters och laddare eftersom i England så har man andra uttag än i Sverige. Men jag lyckades iaf få igång plattången, det viktigaste haha! Nejmen min hår ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig när det är lockigt.  
Dammit, mitt batteri till datorn håller på att ta slut så måste sluta nu. Puss!

EDIT: ingen aning var det är en '':p'' gubbe där det står pappa >_>

I England!

Bra nyhet - farmor har trådlöst internet så jag kan blogga. Dålig nyhet - jag har glömt sladden till kameran till datorn så jag kan inte ladda över blider.

Iaf, Vi kom till England klockan halv 6 ungefär (engelsk tid, en timme bakåt) Och åkte buss till vart vi skulle hyra vår bil. Jag måste bara säga att jag älskar vår bil som vi har hyrt! Om jag på något sätt lyckas få in bilder på datan så får ni se den! Iaf, det tog tre timmar att åka till farmor ungefär. Vi kom fram för ungefär en timme sen. Imorgon kommer hela släkten och grillar! Då kommer Harry och hans familj, Stevens familj och Tessas familj, det var länge sen man träffade alla! 
Uppdateringen nu i veckan kommer inte vara så bra kan jag tänka mig. Jag vill ju spendera så mycket tid som möjligt med min släkt!♥ Men minst ett inlägg om dagen kommer det bli, dock bildlösa...


Hejdå!

Nu blir det här sista inlägget på ungefär en vecka om jag inte får internet. Ist får ni följa min mobil blogg http://runjab575.blogspot.com/
Ta hand om er!♥

12e juli 2010

Godmorgon söta läsare!
Nu är resväskan packad och klar. Packade klart alla kläder och sånt igår kväll (natt?) blev klar ungefär halv ett. Somnade vid tre och vaknade vid 5 och sen halvsov till halv nio. Man kan kan nog konstatera att jag är trött!
Tåget till arlanda går 11.28, så jag har lite tid att bara ta det lungt. Nu ska jag välja ut några böcker att ta med mig på resan. Vi hörs innan jag åker sen!


Åh, ibland saknar jag mitt långa hår..

Is it time to panic now? ... What about now?

Åh, klockan är halv 12, då det plötsligt slår mig. Jag åker till England imorgon, vad ska jag ta med mig? ..... FAN I HELVETE JAG HAR INTE PACKAT!!  Haha, resväskan ligger där på golvet helt tom. Paniken <3 Hm, vad är det jag egetligen ska ha med mig..? Kläder, kor (hahaha jag menar skor), eh, böcker?
Okej, varför sitter jag här och svamlar..? måste packa! Hörs sen...

Dumt.

God dammit, märkte nu att jag glömde publicera inlägget jag skrev imorse. Iaf. Idag har jag varit med Bella. Vi har gått runt i Borlänge och bara pratat. Det var skönt att träffa henne innan jag åker till England♥
Snart kommer William (systers pojkvän) och då ska vi åka och ta ett kvällsdopp. Senare blir det filmkväll med dom!
Åhh snart åker jag till England! Ska bli himla skönt att träffa min släkt och så. Nu kom syster in så vi hörs senare!


Anna och Olivia!



Hinner inte blogga nu, Anna och Olivia kommer när som helst. Bloggar senare, ville bara visa att jag finns.♥

Hos Olivia

Hej på er!
Kunde inte blogga något igår eftersom blogg.se vägrade mig låta publicera inläggen av någon andledning.
Och idag har jag inte hunnit blogga eftersom jag har varit med Anna och Olivia hela dagen. Jag ska även sova och Olivia så jag skriver bara det här inlägget för att visa att jag lever så bloggar jag bättre imorgon.
Sov gott!♥

Everything's so blurry and everyone's so fake.

JAG LEVER!
Förlåt för den usla uppdateringen, verkligen! Nejmen jag har haft ett par dåliga (men även bra, bara att jag inte har hunnit blogga) dagar. I helgen har jag tältat på en ö med Anna och Esbjörn. Och igår kom min syster hem från grekland! Men om en vecka försvinner hon igen... Hon ska till England och jobba där i ett jävla fucking år..
Men som tur är så ska jag och pappa åka med och lämna henne, så vi får två dagar tillsammans i England! Efter vi har lämnat av Esther hos sin familj (hon ska jobba som en au pair) så ska jag och pappa åka till london resten av veckan! Jag ska shoppa hehe... Ska också försöka hitta ett par converse, dom är ju så mycket billigare där. :D Jag är dock inte riktigt riktigt säker om hur det blir med bloggingen.. Jag ska ta med mig datorn till England och så, men vet inte hur jag gör med internet. För om man köper ett sånt där mobilt bredband i Sverige, kommer den verkligen funka i England? Om jag inte får till det med internet, så får jag väl mobilblogga på min mobilblogg! Nu ska jag sluta tråka ut er med mitt babbel, vi hörs imorgon.

Bild från i Onsdags.




dammit



You're still here
With me all the time
You're still here
When I close my eyes
I still see you
I still feel you
And we'll never be apart
You're still here
Still here in my heart
In my heart

RSS 2.0