how do i breathe without you?

nu har denna helg nått sitt slut... fan.
jag vill inte redovisa. dumma lena. ursch.
fast imon har jag gitarr, tummen upp på det! gick ju inte förra veckan för jag hade så sjuukt ont i magen så jag har längtat faktisk, haha. ...fast jag har fortfarande inte tränat på läxan har glömt bort den helt :s skäpning hilda!
och sen på tisdag ska jag möta upp Bella och då ska vi gymma! jag ska träna extra hårt eftersom jag inte kunde idag (dumma busskort) + att jag inte kan på onsdag heller för jag har hälsosamtal med skolsköterskan, men vi gymmar ju på torsdag sen också! ;D
fuck! kom precis på att vi har längdskidor imon, jag måste fia fram kläder, typiskt mig att glömma bort sådana saker! så nu måste jag gå och leta fram täckbyxor och skit, tur att man iaf får låna längdskidor av skolan haha...


saknar dig <3

/hilda

:@

FAN, kan inte åka och gymma, MITT JÄVLA FUCKING BUSSKORT HAR GÅTT UT!!
jag är så himla sur nu.

gymmet nästa!

ja som sagt drar jag till gymmet nu, vi hörs när jag kommer hem!


men nu måste jag skynda mig så jag inte missar bussen!

/hilda

bloggar från pappas dator

hej!
ja som sagt så bloggar jag från pappas dator i köket medans jag äter frukost :)
lite senare så ska jag iväg till blge och gymma med bella, kulkul!
och imorron börjar skolan, kan inte helgen vara längre? -.- hoppas Jenny är frisk iaf, annars måste jag redovisa själv :s aja, jag ska återgå till min frukost nu,

vi hörs senare!
/hilda

meningslöst snack + outfit

hej!
dålig uppdatering, jag vet.. men har inte orkat elr haft tid så..
aja, idag så var jag hos min syster och vi käkade och hade det väldigt mysigt, jag fick också presenter, massa fina halsband och hörlurar till ipoden :D
imorron så sticker jag till blge och gymma med bella, så jag måste kolla upp busstider eftersom dom går så segt på söndagar -.-
snart ska jag och min syster titta på She's the man - asbra film!

dagens outfit: (dålig mobilkvalité)

ärmlös tunika - jc
kofta - only
jeansleggins - kapp ahl
stoora duntofflor - åhlens (dagens köp!)

vi hörs imorrn!
/hilda

28 januari 2010

vad är det för en dag? vad är det för en dag? jo, det är min MIN födelsedag, hurra, hurra, hurra!
grattis till mig! :D
idag vaknade jag av att min familj kom in och sjöng 'ja må du leva' och gav mig presenter, bilder kommer sen!
sen åt jag frukost som bestod av en räkmacka och varmchoklad med grädde och marchmallows, mums!
sen i skolan hände inget spec, fast vi slutade en timme tidigare för at musiken var inställd så vi hade matte då istället för sista lektionen, vi slutade alltså fem i tre ist för fem i fyra :D
senare på kvällen så ska jag och min familj äta på golden palace för att fira min födelsedag, jag älskar kina mat!
men jag ska dra nu, ska ut med hunden men vi hörs senare ikväll!

/hilda

onsdag

hej bloggen!
har inte hunnit uppdatera något idag efter som jag har vart på gym och sen typ direkt efter så skulle jag ha dans :) så jag har haft det ganska stressigt idag.
och skolan var som vanligt, fast vi slutade 13.20 så det var skönt. 
vi hade:
so - arbeta på grupparbetet om grekiska gudar.
svenska - arbeta med grupp arbetet om grekiska gudar.
LUNCH - kokt fisk... -.-
so - titta på en del av filmen Troja.
no - hålla på med vårat 'spel'
SLUT!
men jag måste sluta skriva nu, har matte, franska och so/sv tills imon! så för min del blir det plugg resten av kvällen...
vi hörs imorrn, och imorrn förstår ni är en väligt speciell dag, det är nämligen min födelsdag imorrn! grattis till mig! ^^

hejdå!
/hilda

tisdag

kom hem från gymmet för ugefär två timmar sen, och jag är helt död. jag och bella fick ju en instruktör och vi fick ett asjobbigt schema, så min kropp gör ont.
skolan var jobbig som vanligt, slutade halv 4... annars har inget speciellt.
uff, jag är så trött på att jag knappast kan hålla mina ögon öppna. *gäsp* så jag ska snart få och lägga mig..
för jag måste vara pigg imon för då ska jag gymma med Bella och sen har jag dans med Emma och Sofie. så ganska busy dag imorgon då.

men jag ska dra nu, ska se klart på en film sen ska jag gå och lägga mig, vi hörs imon!
/hilda

vi avslutar inlägget med en bild!

bella, hilda, anna och julia! sommaren 09, saknar tiderna!

21.31

hej igen :)
jag ligger fortfarande kvar i sängen, jag har legat här hela dagen förutom när mamma bjöd på tårta ;-) (...bella kommer döda mig)...
imon ska jag dra och gymma med bella! vi ska få en genomgång av gymmet och instruktioner o.s.v :)
så det ska bli kul! :D
annars händer det inte så mycket, går till halv 4 i skolan imorrn (-.-''''') och sen drar jag till bella då..
jag haringet mer att säga för stunden så vi hörs imon :)

Dagen låt: http://www.youtube.com/watch?v=Oy71D3p-yHc Chris Daughtry - What about now?

/hilda

ont

hej bloggen...
jag bloggar från sängen för att jag har så jävla ont i magen, har haft det hela dagen ;s
så det blir ingen gitarr för mig, jag måste ta det lungt så att jag blir bättre. har seriöst nästan inte kunnat stått rätt upp i skolan idag för jag har haft så ont i magen..
i skolan hände inget särskilt förutom att jag gick runt och sa ''oh the pain'' stort sätt hela dagen... ;-)
men nu ska jag fortsätta titta på film, jag tittar på raise your voice, den är faktiskt jättebra!

tummen ner på att ha ont i magen!


vi hörs senare!
/hilda








































08.25

goodmoorgon!
idag vaknade jag rätt så tidigt för att vara jag, 07.20 steg jag upp :)
men snart jag jag dra mig ner till skolan för ännu en helvetisk dag. jag lovar, våran skola ser ut som ett fängelse, om jag inte visste att det var en skola hade jag säkert trott att skolan var ett fängelse. ;o
sen efter skolan ska jag ha gitarr, och jag har som vanligt inte tränat på läxan ;s vilken tur att man har en snäll lärare då... ;-) men jag ska dra nu, vi hörs när jag kommer hem!

look of the day!

idag har jag ganska mkt lugg framme och plattat hår.

dålig bild men det skiter vi i ;-)

långärmad tröja med dragkedja
- gina tricot
mjukisbyxor - gamla från slätta sk

/hilda

rummet är städat!

en timme och 20 minuter senare, nu är rummet färdigt städat, yes! :D

skillnad? ;-)

ganska liten bild men jag tror ni ser ändå ;-)

nu hoppas jag att jag inte behöveer städa rummet på minst en vecka (a)
men nu ska jag glo på one piece med min syster, vi hörs!

/hilda

uppdate

tjenare...
nu är filmen slut, jag såg en bit påren igår så jag såg klart på den alldeles nyss :)

nu ska jag ta hand om den här skräck upplevelsen:


det kommer nog ta ett tag, vi hörs när jag är klar...
/hilda

söndag

hej bloggen...
förlåt för den usla uppdateringen dom här senaste dagarna, jag har inte haft tid elr ork att blogga, men det ska bli bättre! :D
jag har jävligt ont i magen i dag så idag ska jag bara ligga och slappa och tare lungt :)

i fredags sov olivia över hos mig :) vi stack till dollarstore och köpte liiite godis sen stack vi hem och spelade wii, tittade på deathnote och one piece tills vi somnade ;-) och sen stack hon igår vid sju nånting sånt.
men nu ska jag dra, jag tror jag ska lägga mig i sängen och och sätta på en film, vi hörs senare!

/hilda

torsdag

jag är trött. så det blir ett kort inlägg.
idag slutade jag 15.50 -.- asså jag är så trött på skolan, den suger.
men sen stack jag och gymma, det är sjuukt kul och gymma faktiskt :D
jag tycker det är jätte roligt att springa på löpbandet :D (och nej, för en gångs skull är jag inte ironisk)
man powerwalkar en minut, joggar en minut och sen så springer man en minut och så fortsätter det så :)
sen har vi oxå tränat lite styrka på maskinerna fast vi har mest varit uppe vid cardion ;-)
sen har det inte hänt så mkt, åt precis och jag hade inte ätit sen lunch och sen så gymmade jag ju...
men nu är jag mätt och belåten ;-)
IMON ÄR DET FREDAG! :D
helg, äntligen! jag tror att det blir en olivia-hilda helg den här ggn :D
fast på söndag ska jag träna med bella igen :D <3
okej, det blev inte såå kort inlägg egentligen, hahaha.

men nu ska jag titta på one piece tror jag, hörs imon!
/hilda

tisdag

hej :)
ja hörrni, nu när det är skola så blir det bara ungefär en uppdaterning om dagen. det är för att vi har oftast långa dagar och då är jag för trött för att blogga + att jag måste hinna plugga också ;-) så ni får nöja er med ca. en uppdatering om dan! :)

idag vare skola... SUPRISE ?! och vi slutade halv 4 också, toppen?
men sen stack jag ner till stan och träffa bella :D (belliofsweden.blogg.se)
hon köpte en snabb grej på gina sen stack vi och fika på café pralin där vi för övrigt fick varmt vatten med nå pulver (?) när vi beställde varm choklad. sen efter en stund kom terran och hängde med oss en stund :D
sen åkte jag hem vid 6 och sen har jag inte gjort så mkt mer (:
och imon ska jag gymma med bella, ååååh så vi har längtat! hahah! men vi har faktiskt tänkt på och gymma tsm aslänge så nu ska vi köra hårt inför stranden i sommar! ;-)
nu har jag inte så mkt er och säga så jag säger godnatt!

/hilda

måndag

hejhej (:
jag vet... det senaste inlägget var störd och allmänt deprimerande, men jag behövde skriva av mig.
och det blev ingen uppdaterning igår, sry :(

Min dag:
1.gick upp runt 7 halv 8 och åt frukost och packa väskan med jävligt tunga skridsskor och massa andra saker och pallra mig ner till Sanji för att ta sällskap med henne till skolan.
2. när man väl kommer till skolan så säger malin att vi har skridsskor på TISDAGAR och då jag gått och burit den tunga väskan helt i onödan :D
3. hade matte, jag och jenny satt och sjöng och lekte med linjaler (y)
4. franska = död. vi skulle läsa nån dialog som jag inte fatta ett skit av.
5. mat, inge spec.
6. idrott, hade ju inga jumpakläder så jag, olivia, julia, amanda och anna tog en promenad.
7. livskunskap, massage ^^ fast det gick inte så bra när jag skulle massera anna för hon är kittlig överallt XD
sen vare slut på skoldagen :D
när jag kom hem så tog jag nå snabbt och äta sen bar det iväg till gitarren, resten av dagen har jag inte gjort något speciellt.

just nu: sitter och mumsar på en av mina cupcakes som jag gjorde igår ;-)


vi hörs senare ikväll eller imorrn!
/hilda


lördag.

Tårar blandas med blod, det är en sådan dag.


Det är dag då jag önskade att jag inte existerade.


Detta är en dag, en dag precis som alla andra men den är speciell på något vis.


Det är en dag när det känns som om det inte finns nog med plåster som kan täcka alla sår.


Den här dagen kommer min värld att försvinna.


Sakta men säkert försvinner den med horisonten, så nära att jag se den,


men för långt bort för att jag ska kunna grabba tag i den.


Det är en dag då jag känner att jag försvinner.


Jag tunnas ut, bit för bit.


 Mina ord blir färre, mina uttryck blir, tja, uttryckslösa, livlösa.


Glädjen och nyfikenheten i mina blå ögon försvinner, utan det är det bara en tråkig färg.


Det här är en dag då jag inte finner någon tröst alls.


Inte ens i musiken.


Detta är en dag då inte ens den gladaste melodin kan muntra upp mig.


Inte ens trycka fram ett leende.


Det är en dag då jag bara kan skriva.


Papper efter papper fyller jag med mina tankar.


Men ändå verkar det inte som om min bärda blir mindre.


197 ord hittills.


Men hur många ord jag än skriver så kommer jag inte att må bättre.


Just nu finns det bara en människa i världen som kan göra mig glad.


Men jag vet att hon inte kommer.


Det här en dag, en dag då mina murar blir allt högre.


Det här är en dag då få kommer mig nära hjärtat.


Detta är en dag då jag säger hejdå till min värld som alltid har varit så trygg.


Jag väljer inte bort den, den försvinner ur mitt grepp.

293 ord från det djupaste såret av mitt hjärta.


torsdag

tjenare ;-)
idag har inget speciellt hänt, skola som vanligt fast vi fick sluta en timme tidigare idag, hääääärligt!
vi fick sluta en timme tidigare för att musiken var inställd på morgonen och då gjorde vi så att vi hade matte som första lektion ist för sista, så vi slutade 14.55 ist för 15.55 :D
vi har börjat på ett nytt projekt på no:n, vi ska typ rita upp en 'spelplan' och sen ska vi typ utveckla våran by som vi har det genom att göra hyddor, uppfinningar, osv.. och min lärare är typ 'spelledaren' så han kmr typ ge oss massa naturkatastrofer typ xd men jag tror att det iaf kmr bli ganska kul ;-)
sen hade vi också engelska, fys, svenska och språk. uff, franska är nog det tråkigaste som finns, och det hjälper ju verkligen inte att man har typ världens tråkigaste lärare... -.-
resten av dan har jag inte gjort ngt vettigt, tittat på tv typ. xd
men nu ska jag kolla om det är mat, det blir pannkakor ikv, mums!

/hilda


onsdag

hejhej ^^)
idag vare skolan som vanligt då (-.-') fast vi slutade 13.20, så det var skönt! :)
vi hade:
so - svara på frågor om grekisk mytologi
sv - se på film och hålla på med grekisk mytologi
LUNCH - fiskgratäng, euw.
so - se på en allänt konstig film, hel sjuk.
no - se på filmen 'walking with cavemen'
SLUT FÖR MIN DEL! :D
hälften av klassen som ligger högre upp på klasslistan hade hemkunskap också ;-)
när jag kom hem så gick jag ut med charlie (hunden) och sen satte jag mig och gjorde matteläxan och pluggade engelska, och sen fick jag vara hundvakt...

just nu så ligger jag i min säng med datorn (misstolka inte xd) och lyssnar på musik, chattar och surfar runt på internet :-)

jag just nu med min älskade mumin kudde! :D hahaha.                                         


/hilda


fortfarande 12 januari

hejhej ^^
har precis kommit hem från Izabelle, det vart lite random att i skulle va,(för jag skulle igentligen vara med bella men hon kunde inte :()  men jag slängde ur mig att jag ville äta godis med nån så då stack vi till ica och köpte godis och sen gick vi hem till henne och kollade på tv.
skoldagen var förövrigt tråkigt som vanligt, fast allt blir lite roligare när man sitter brevid jenny på matten och
no:n ;-), seriöst vi sitter typ och sjunger och flummar och pratar med sara hela lektionen (Y)

så här såg jag ut idag! ;-)


/hilda


12 januari

goooodmorgon alla läsare! ;-)
jag är trött...
jag ska snart dra på mig jackan och sätta stegen mot skolan -.-
och vi slutar halv 4 idag btw, JIPPE! (känn ironin)
men nu ska jag fixa det sista innnan jag drar, vi hörs när jag har kommit hem :-)

/hilda

lång dag.

godkväll! hahha.
idag vare som sagt första dagen i skolan, det var väl helt ok. ^^
 dagen börja med att vi hade klassråd, och då fick vi våra nya scheman... jag har bara en sak att säga om den...
IT SUCKS! asså shit, vi får gå aslångt på dagarna men ändå börjar vi lika tidigt som i vårt gamla schema, man borde väl endå få EN (elr fler..) sovmorgon?! ursch!
aja, efter skolan gick jag hem och gjorde mig en varm choklad med grädde och chokladsås, mums! älskar att dricka varm  choklad i det här kalla vinter vädret. ^^
sen jag gick jag till gitarren, och det gick bra. fast jag hatar att spela noter på gitarr, det är jobbigt xd
sen resten av dagen har jag inte gjort något speciellt, just nu så väntar jag på att maten ska bli klar, jag är vääldans hungrig ;o

men jag ska dra nu, vi hörs senare ikväll elr imorrn :-)
/hilda


skoldag

godmorgon allihopa!
innan det bär i väg till skolan så slänger jag in ett litet innlägg här.
igår kväll så somnde jag inte förn kl 1 så jag är ganska död nu om man säger så xd
vi får sova mycket på lektionerna, eller hur sara? ;-)
snart ska jag gå ner till sanji (jennifer) å ska vi ta sällskap till skolan :-)
vi hörs efter jag har kommit hem från skolhelvetet! :-)
Jag idag:

rosett örhängen från only


ursäkta för dålig cam - kvalitet, min kamera är död :-(

jeansleggins - kapp ahl
tunika - lager 157
kofta - only

/hilda

godnatt

nu ska jag snart gå och lägga mig, det är ju skola imon... :(
som sagt så vill jag verkligen inte till skolan, uuuuuuuuuuurrsscchhhh!
det var väl allt jag ville säga, godnatt på er! <3
It’s like one of those bad dreams
When you can’t wake up

jag avslutar detta inlägg med en bild! :-)

tja, vad ska jag säga? jag och bella gillar och cama bara ;-) hahahah

/hilda


uppdate

känner mig duktig, tredje uppdateringen idag :D
nu är jag iaf ute ur duschen och min hy är ren, fin och mjuk, toppen!
just nu sitter jag i ansiktsmask och väntar på att att den ska börja verka,
jag ska tvätta av den 10 minuter elr så.
satan vad den kliar! :s

hahaaha, den bjuder jag på! :D


nu ska jag öva lite på gitarren, hejdå!
/hilda

uppdate

rummet är städat och fint, nu hoppar jag in i duschen!

så här ser rummet nu, tur för er att jag inte visade hur det såg ut innan...


/hilda

sista lovdagen innan skolan :(

hej alla min läsare på andra sidan skärmen ;-)
idag är det sista dagen på lovet :( och jag fick inte ens en sovmorgon utan pappa väckte mig vid 10 -.-
uuuuuuuhh jag vill verkligen till skolan...
vi kommer få ett nytt schema också, det är väl bara onödigt ?!
aja, jag tänkte ge er min planer för dagen iaf :)

1. städa rummet (-.-)
2. duscha, använda bodyscrub och massa sånna grejer
3. sätta på en ansiktsmask
4. och sen måste jag hjälpa mamma med nåra saker -.-

men nu ska jag börja och städa rummet, vi hörs senare!
/hilda


vanlig dag

tjenare folket :-)
idag har jag gjort det vanliga. det vill säga, ingenting
samma visa varje dag in, dag ut: vakna, äta, datorn, äta, datorn, äta, datorn, sova... xd
jag har helt och hållet vänt upp och ner på dygnet, första veckan i skolan kommer bli ett helvete för mig...

vi slänger in en liten lista tycker jag! :D
Dagens vill ha: mashmellows (stavning?)
Dagens klädsel: mjukisbyxor, greenday tröjan
Dagens frisyr: rufsigt, äckligt, oborstat
Dagens låt: im yours
Dagens planer: dagen har redan varit
Dagens saknad: julia :D
Dagens dummaste: min dator... :(
Dagens misslyckande: jag
Dagens drog: musik
Dagens köp: inget
Dagens godis: ischoklad :)
Dagens humör: som vanligt
Dagens citat: inget
Dagens roligaste: min dator :)

vi hörs imorrn
/hilda

sämst uppdatering

ja. som sagt har jag haft ganska dålig uppdaterning dom senaste dagarna...
jag har verkligen var på botten humör av privata skäl så jag har verkligen inte haft lust att blogga.
men jag ska fösöka ha bättre uppdatering framöver :-)

idag har jag inte gjort så mycket, jag och syster har kollat på film och bara suttit och pratat,
och snart ska vi se på Harry Potter och den flammande bägarnen och till det blir det en stor skål med chips, mums!

hejdå <3
/hilda


.

hej..
idag så vaknade jag vid halv 2 och sen resten av dan har jag slöat framför tven...
allting är så jävlans trååååkigt! :(
men imon så ska jag förmodligen träffa sofie älsklingen, yaay! :D jag har inte träffat henne på hela
lovet så det ska bli skönt att få träffa henne och prata :)
ja det var väl allt... hejdå!

Dagens låt :när livet sviker - sofijah


/hilda

vem bryr sig

hej!
jag kom för ett tag sen hem från bella (saknar dig redan <3)
resten av kvällen ska jag nog bara slappa, sitta vid datorn, titta på en film kanske?
aja, mitt rum är stökigt redan, även fast jag städade det i förrgår, vafan? jag var inte ens här igår... xd hahaha.
snart börjar skolan, nej! jag vill inte.. :'(

aja, nu ska jag se om det finns något ätbart i det här huset, vi hörs senare ikväll elr imorron!

/hilda 

@ bellas house!

Som sagt så sitter jag hos Bella nu men hon ligger på madrassen och leker med deras hund ;)
jag sov över hos henne från igår till idag, och igår så spelade vi gitarr, tog kort (som jag tänker lägga ut btw :)) och satt uppe till 2 och kollade på tv :)

jag vann! *host, host*

oförberedda?





eehhh... ingen kommentar.


det var allt för just nu, vi hörs senare!

/hilda

segdag...

hejhej (:
idag har jag gjort absolut ingenting, uff.
jag vaknade vid 2 idag, så man kan säga att jag har sovit bort det mesta av dagen. resten av dagen har jag tittat på film, suttit vid datorn, tittat på en till film, datorn... intressant dag eller hur? ;-)
nu ska jag mot min vilja (dumma mamma) städa mitt rum... så jag måste dra, men vi hörs sen! :-)

Dagens låt: The Reason - Hoobastank

/hilda

2010, here i come!

GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS! :D
det blir ett kort inlägg nu,
min nyårsafton spenderades med malte och ejbörn, vi tittade på film, snackade och höll på med musik. det vart ingen speciell nyårsafton för mig den här gången.
2010. det ska bli ett bättre år för mig, jag ska dra mig upp ur skiten och helt enkelt bli gladare! förhoppningsvis.
nu ska jag gå och lägga mig, godnatt!

/hilda

RSS 2.0