Mono - Fightstar




If time can break us down
And not keep us around
I wont wait
I wont mind
Not this time
I've started up the clocks
It's time I left behind
And everything we've lost, disappears
I'm calling, I'm calling out
For answers on the long walk home
I've started up the race
It's something I cant change
I'm calling, I'm calling out
For answers on the long walk hole
And now we're not the same
I'm running past the words
To finish up the faults
Cant come back
I wont wait
Wont live like that
I've started up the clocks
It's time I left behind
And everything we've lost, disappears
I'm calling, I'm calling out
For answers on the long walk home
I've started up the race
It's something I cant change
I'm calling, I'm calling out
For answers on the long walk home
And now we're not the same
I'll find myself once more again
I've started up the race
I'll find myself once more again
It's something I cant change
And now we're not the same
I cant help by myself again


ett evigt minne

vår vänskap kanske inte var förevig, men minnena kommer hålla till graven.


söndag

idag händer det inte så mkt, ska städa rummet och lite sånna saker.
sitter och lyssnar på Neverstore <3 har gjort det 24/7 dom senaste dagarna haha.
finns inte så mkt annat och säga, jag borde komma på roligare saker att skriva på bloggen, vi får se vad jag hittar på... men nu ska jag dra men vi hörs senare, hejdå!


bjuder på en bild på mig och bella <3


22.10

sitter och smaskar på en liten bit toblerone som blev kvar från igår ^^ annars händer det inte så mycket.
kollar runt lite på bloggar, lyssnar på musik och sånt bara. ska försöka få anton och färga mitt hår imorrn (systers pojkvän) elr så frågar jag mamma vi får se. söndag kommer nog bli en tråkdag. har inte städat rummet så måste göra det imorrn. känns som om jag alltid tjatar om att jag måste städa mitt rum hela tiden, men till mitt försvar så blir det typ stökigt på 1 dag och då har jag ju något att berätta i den här bloggen varje dag, elr vad tycker ni..? haha!
satte precis in ett tuggummi i munnen, watermelon sunrise, mmmm.. okej nu börjar jag svamla så jag ska nog sluta skriva nu haha! men vi hörs imorrn, hejdå och sovgott.





hemma från stan!

bella åkte hem för en bra stund sen...
vi åkte ner på stan med min mamma syster, bror och min systers kille, och sen så fäljde jag bella till busshållplatsen och sen åkte hon hem :(
men på stan så köpte jag ett par nya jeansleggins på kappahl (bilder kommer) och sen lite ny hårfärg till mitt hår, färgar ikväll elr imorron ;D snart ska jag börja städa mitt rum... det ser förjävligt ut..
nej nu måste jag ta mig något och äta, vi hörs senare!

trött..

nu ska jag och bella tvätta bort sminket och borsta tänderna. sen blir det sängarna tror jag HAHAHAH ;-) nej men vi ligger nog och pratar en stund.
vi hörs imorron (idag?) ahhaha.

videoinlägg

nu kommer det upp mitt första videoinlägg med ingen mindre än Bella!


                                       HAHAHAHAH!


morning

har precis gjort iordning mig och ska snart dra till skolan...
efter skolan så kommer Bella hit! :D vi inte riktigt vad vi ska göra men vi kommer nog titta på några filmer tills vi typ somnar haha.
sry att jag inte bloggade igår för det fanns bara en sak att säga om dagen: jag hatar beeptest.
men nu ska jag dra så jag inte kommer försent, hejdå!

shaaaakin'

har precis hem från dansen, kom dansandes in i huset, haha! känner verkligen för att dansa just nu, så jag tror jag ska sätta på shake it på högsta volym och shaka runt i mitt rum ;-) men innan det så måste jag småplocka på mitt rum och sätta mig och göra engelska läxan -.-'''. btw, nu är det bara 2 skoldagar kvar till lovet!! och bella kommer hit i helgen, ett perfekt slut på en hektiskt vecka! vi kommer förmodlingen att sitta och knarka neverstore till onsdag hahah! men nu ska jag lyfta på mitt ass och fixa lite saker på rummet, vi hörs imorrn!


NEVERSTORE

gissa vem som ska se neverstore live för pyttelilla 50 spänn? jo jag! såg på en affisch i skolan idag att dom spelar på arenan här i falun den tredje mars och när jag kom hem så sa jag det till bella och gissa hur hon reagerade? hon ringde mig och skrek och var nära tårarna, ungefär så som hon reagerade när jag sa att dead by april skulle spela här. men det är så bella är, hahah <3. det börjar 20.00 nästa onsdag och då envisas bella med att vi ska vara där kl. 17.00, hon vill vara lääängst fram ;) kommer frysa aaaaasset av mig men vad gör man inte för bella (L)

skolan idag var ganska okej, hade hemkunskap första ggn idag, fruktsallad, det var goooott! och på Jennys blogg kommer det förmodligen upp bilder från hemkunskapen, där ni får se mig i en smexsig hat - så checka hennes blogg! nu ska jag fortsätta dampa med bella om neverstore, hejdå!

 

23 februari

britsbragden i längdskidor idag, men klarade den dock inte.. jag och jenny skulle precis åka vårt sista varv och vi hade en timme kvar innan lärarna skulle dra men nejnej, vi får såklart inte åka det sista varvet och därmed klarade vi inte av britsbragden. tyker lärarna borde visa mer hänsyn och ge oss mer tid för vi skulle faktiskt åka nästan två mil. man måste ju tänka på att alla inte kan hålla uppe ett snabbt tempo (host jag host) så jag blev rätt så förbannad. det är ju inte vårt fel precis att jennys skida dampade hela tiden så vi inte kunde åka så snabbt. aja.
kom hem vid ungefär ett, åt lunch och kollapsade i sängen pga utmattning efter bragden och ett huvud som håller på att sprängas, jag tror jag håller på att bli sjuk, känner mig lite ferig också så vi får se hur det blir med skolan imorrn. nej nu ska jag sova och se om jag mår bättre imorrn. Godnatt <3

har pluggat...

...fram tills nu. det vill säga ungefär 3 timmar (om man räknar bort den tiden jag åt mat) har aldrig hatat matte som mycket som jag har gjort ikväll, hahah! men vi får hoppas att all min pluggning kommer till nytta imorrn ;-)
men nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag sova. Sweet dreams <3

pluggar, bloggar senare...




.

Not alone - Mcfly
Life is getting harder day by day.
And I don't know what to do, what to say.
And my mind is growing weak every step I take.
...


fredagsmys

nu blir det filmen Just my luck och till det en chipspåse, yummi!


hahah, desperat efter chips? ;-)

torsdag

hej bloggen!
måste bara säga att franskaprovet gick skit, kunde inte ett piss (haha)
fast jag fick tillbaka mitt engelskaprov idag, fett stolt över resultatet!
annars hände det inte så mkt i skolan, fast vi slutade 15.50 -.-''
imorrn har jag bara lektioner till 12 YAAAY! vi som har musik profil ska åka t arean och titta på nån konsert så då slipper vi alla lektionerna efter 12 (Y) och sen så sticker jag och gymma med Bella trorjag, hon kunde inte idag.
nu ska jag fortsätta titta på grey's anatomy, vi hörs senare!


nattinatti

nu känner jag mig gaanska*host*säker på franska provet, men vi får se hur det går imorrn. och lite mattepluggande har jag hunnit med också, duktig jag är! hahahah.
på dansen började vi med våran koreografi (stavning?) som vi ska visa upp på dansuppvisningen, och sen så gjorde vi inte så mkt mer. elr jo, situps. åtta vanliga, åtta åt vänster, åtta åt höger och åtta med bena i vädret. och armhävningar. jag kan typ inte ens göra EN armhävning utan att behöva stå på knä, och vi skulle göra 24 stycken. uuuuuuuuuuuuuuff.
nej nu ska jag försöka ta mig till sängen, Godnatt <3.

onsdag

hej!
igår stack jag och bella till sportfältet och åkte skridskor! fast efter typ 2 varv så hade bella asont i sin fot och när hon kollade hade vääärldens skavsår på hälen, aj säger jag bara ;s
idag har det varit en helt vanlig onsdag, inget att snacka om. imorrn är det franska prov. fan. igentligen borde jag sitta och plugga nu men jag orkar verkligen inte... fast jag måste nog sätta fart för jag har dans i dag också så jag måste verkligen plugga franska + att vi har matteläxa tills imorrn OCH matteprov på måndag, så jag ska plugga lite matte också. fast så jag känner mig ändå ganska säker på matteprovet :)
nej nu ska jag sluta vara så lat och öppna franskaböckerna och plugga lite, hejdå!

jag just nu:

måndag

hej alla bloggläsare!
nu är ännu en vecka påbörjad, och om två veckor så är det sportlov, YAAY! :D
idag hade vi längdåkning på idortten, inte lika kul som förra gången men ändå kul. jag ramlade inte en enda gång (y) imorrn ska jag atingen gymma elr åka skirdskor med bella, det är inte bestämt än. och sen på torsdag har jag franska prov, JAG HATAR FRANSKA.
nu ska jag dra, men vi hörs senare ikväll elr morrn!

jag just nu: min hund charlie är med på bilden <3
 

11 saker ni inte visste om mig!

1. När jag är ledsen så sätter jag Fightstar på högsta volym och gömmer mig under mitt skrivbord.
2. Jag har en affish med Taylor Lautner (Jacob i twiligt) på min garderobsdörr.
3. Och ibland brukar jag komma på mig själv att sitta och stirra på honom.
4. Jag har väldig känslig hud, så jag får alltid eksem på armarna på sommarn.
5. Jag är rätt så bra på att sjunga och spela gitarr.
6. Jag har väldigt lätt att bli manipulerad av folk jag tycker om.
7. Jag har väldigt lätt att lita på folk, men det resulterar oftast att jag blir sårad i slutändan.
8. Jag har jävligt lätt att gråta.
9. Min storasyster Esther är min förebild.
10. Jag försöker glömma en person, utan framgång.
11. Jag är olyckligt kär.


.

happy fucking valentine's day...

När livet sviker - Sofijah
När livet sviker är det är det bra att vara två
Men ena halvan av mig slutade förstå
att när en vän försvinner finns det inte mycket kvar.
Och jag glömmer dig för varje dag.


stjärnor på is?

en kul dag på isen med Bella och hennes lillebror Albin.









älskar dig bästavän <3 



fredagsmys med syster

nu ska jag och syster mysa i soffan och titta på gamla disneyfilmer, nostalgi på hög nivå! och med oss finns som vanligt en chipsskål ^^

SYSKONKÄRLEK (L)


ÄNTLIGEN HELG!

äntligen fredag, hääärligt!
skolan i dag var rätt så lugn, finns inte så mkt mer att säga om den.
jag har precis städat klart rummet, fast inte så noga haha. mest slängt in kläderna i garderoben eftersom typ hälften av innehållet i min garderob så på golvet ;s
sitter nu och lyssnar på Paramore, om ni har sett Twiligt så vet ni nog vilket band jag menar, dom har nåra låtar i den filmen.
resten av dagen ska jag nog slappa, jag kanske slänger en blick på let's dance ikv, men bara kanske. elr så tror jag nog att jag ska titta lite på anime idag, har inte gjort det på länge.

Favoriter med Paramore:
When it rains
Hallelujah
Decode

Playing God
Brick by boring brick

07.30

godmorgon!
idag har jag lektioner till 15.50 -.- och sen drar jag och gymmar med Bella, så det blir en ganska busy day.
och sen när jag kommer hem så måste jag verkligen plugga inför provet ;s
men nu ska jag gå och fixa mig, vi hörs ikväll och ha en bra dag!

SWEET DREAMS

nu ska jag sussa som en liten bebis min säng, vi hörs imorgon!


en väldig frestade bild från en dag som man aldrig glömmer. Bella, Julia, Anna & Hilda (L)

torsdag

hej :)
idag har jag varit så nördig att jag faktiskt har laddat hem spel till mobilen, haha! men vad gör man inte när man har tråkigt..? ;-) snake och bubblejump blev det för er som ville veta!
idag var skolan rätt chill. hade bara lektioner till 13.20, so-sv-mat-so-no.
fan också. på fredag har vi prov, och jag vet inte vad som kommer på provet så jag har inte kunnat träna. men tur som jag har så är provet i engelska så det blir nog inte svårt (är halvengelsk).
men en sak som jag stör mig på att dom flesta förväntar sig att min engelska ska vara perfekt, för det är den verkligen inte. mitt uttal + stavning är långt ifrån perfekt. visst, jag har det jävligt lätt på lektionerna, men om man jämför mig med mina syskon tex så är jag inte så bra.
men nu måste jag gå ut med hunden innan hans gnällade driver mig till vansinne.
hörs senare ikväll!

monsoon

hej
idag är jag hemma från skolan eftersom jag har fått en allergisk reaktion från den där ansiktsmasken jag använde. allergisk reaktion är när man oftast sväller upp (som jag har gjort i ansiktet då) och det kliar som in i helvete. så jag fick vara hemma idag.
just nu sitter jag faktiskt och lyssnar på Tokio Hotel, elr ja, jag har satt monsoon på replay, älskar den låten. annars lyssnar jag inte så mkt på Tokio Hotel.
igår var jag i backen med julia, det var askul! fast jag hade problem med mina pjäxor men jag fick låna ett annat par :) hehe, jag hade inte åkt på 2-3 år så det var lite ovant i början men sen gick det bättre och bättre.
idag har jag inte gjort så mkt, sovit och slöat framför tven.

Monsoon - Tokio Hotel
I’m starring at a broken door
there’s nothin left here anymore
my room is cold
it’s makin me insane
i’ve been waitin here so long
but now the moment seems to‘ve come
i see the dark clouds comin up again

runnin through the monsoon
beyond the world
to the end of time
where the rain won’t hurt
fighting the storm
into the blue
and when i lose myself
i’ll think of you
together we’ll be running somewhere new
through the monsoon
just me and you

a half moon’s fading from my sight
i see your vision in it’s light
but now it’s gone and left me so alone
i know i have to find you now
can hear your name
i don’t know how
why can’t we make this darkness feel like home

running through the monsoon
beyond the world
to the end of time
where the rain won’t hurt
fighting the storm
into the blue
and when i lose myself
i’ll think of you
together we’ll be running somewhere new
and nothing can hold me back from you
through the monsoon

hey! - hey!
i’m fightin all it’s power
comin’ in my way
let it take me straight to you
i’ll be running night and day
i’ll be with you soon, just me and you,
we’ll be there soon, so soon…

running through the monsoon
beyond the world
to the end of time
where the rain won’t hurt
fighting the storm
into the blue
and when i lose myself
i’ll think of you
together we’ll be running somewhere new
and nothing can hold me back from you
through the monsoon
through the monsoon
just me and you


fin hy!

sådärja! nu är min hy ren, fin och slät! jag använde en peel-off mask :)


men jag måste säga att vägen dit var inte enkel...

hehe...

duschen nästa!

nu har jag precis kollat klart på Harry Potter och Halvblods prinsen, sjukt bra film! fast av alla Harry Potter filmerna så tycker jag att den är sämst, för dom har glöma jävligt massa viktiga saker som står i boken. men aja, det är väl svårt att få med allt antar jag!
nu ska jag hoppa in i duschen, och sen ska jag sätta på en ansiktsmask och sen ska jag städa rummet ;-)
vi hörs senare!

hej?

tjenare bloggen, har en ganska slapp söndag framför mig idag. ska städa rummet, duscha, kleta på en ansiktsmask och bara tare lungt :)
imorgon är det frilufsdag med skolan, det blir slalom i källviken med julia :D fast jag har inte åkt slalom på en väldans massa år, så vi får se hur det går.
just nu sitter jag och damplyssnar på Dead by April, har inte lyssnat på dom på ett tag så jag kände för att lyssna på dom idag. jag har faktiskt sett dom live på Granny goes Street, en festival här i Falun, sjuk bra dom var! och vi stod längst fram också, så det var en jävligt häftig upplevelse.
Dead by April - Falling behind 
Now I'm being something I'm not
Memories gone
I'm falling behind
Now I'm standing lonely in tears
My heart is gone
I'm falling behind
</3


dålig suddig mobilbild, men jag älskar bilden. Jimmy <3










dålig uppdatering

hejsan, ingen uppdatering på fyra dagar, men det går lite upp och ner (mest ner..) i mitt liv just nu, så har verkligen inte haft någon blogglust.

ikväll hade jag tänkt att titta på meodifestivalen, och det gjorde jag, en stund iaf. men sen orkade jag inte mer, låtarna blir bara sämre och sämre för varje år... så nu sitter jag här med en godisskål som sällskap. trevligt!
men nu ska jag återgå till min godisskå, ha en fortsatt trevlig kväll!

natti natti

nu ska jag gå och zzzova!
Sweet dreams - i know i won't have them.

busy day

*puh* äntligen kan jag sitta ner och ta det lungt! har inte haft en lugn stund på hela dagen...
kom precis in från en tur med hunden, innan det hade jag gitarr och innan det åkte jag längdskidor på lugnet med klassen. katastrofalt - men jag har inte haft sådär jävla kul på länge! dog av garv när alla vurpa (ni skulle sett mig!!) i nerförsbackarna, hahahah! (bilder kommer senare!)
men nu ska jag nog däcka framför tven vi hörs när jag har piggnat till! haha.

/hilda

RSS 2.0